Watch out for rocks (and fires!) - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Watch out for rocks (and fires!) - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Watch out for rocks (and fires!)

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

11 September 2014 | Verenigde Staten, Barstow

Zo…we zijn weer in de bewoonde wereld. Afgelopen zaterdag zijn we van Lake Tahoe naar Mono Lake gereden. Onderweg nog een pitstop gemaakt bij Bodie, een verlaten spookstadje waar Robbert zich met zijn camera heeft kunnen uitleven…Bij Mono Lake hebben we de tufa's bekeken, een soort kalkformaties die uit het meer groeien (of eigenlijk groeien ze in het meer maar ze komen tevoorschijn als het waterpeil zakt). Het monster hebben we niet gevonden…ook niet de nieuwe bacterie die de NASA in 2010 daar heeft ontdekt. Bij Mono Lake zagen we wel een enorme roodgekleurde wolk hangen en we vroegen ons af wat voor natuurverschijnsel dat dan weer zou zijn (zelfs de zon kleurde felrood, je zou denken dat het einde van de wereld nabij was…). Toen we Yosemite in reden werd alles duidelijk. Er was een enorme bosbrand losgebarsten die we vanaf een aantal uitzichtpunten goed konden bekijken. Blusheli's en alles erbij…gelukkig heeft Robbert geen dienst. In Yosemite hebben we op de camping gestaan. Beetje primitief allemaal…geen water, elektriciteit, telefoon etc. Maar wat een mooi park…echt back to nature! Ook Kings Canyon en Sequoia waren super. Ook daar hebben we gekampeerd. Mooie beesten gezien, veel eekhoorntjes, herten en een beer. Van het bos zijn we nu afgezakt naar de woestijn. Zo en dat weten we. Het is hier verschrikkelijk heet! Zo warm dat je overdag niet veel meer kan doen dan in het zwembad hangen of in je camper zitten met de airco aan…dat doen we dan ook maar. O ja, en een wasje draaien zodat we weer een beetje fris ruiken. Morgen op naar de volgende stop: Kingman. Een stadje in de woestijn aan de oude route 66. We gaan eens kijken of we nog wat cowboys, indianen en goudzoekers kunnen vinden. Dit weekend hebben ze daar de Mohave County Fair, een soort feestweekend inclusief rodeo, barbecue feest, pancake ontbijt en nog veel meer. Hopelijk hebben ze ook ijsjes om af te koelen...