Afbakken - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Afbakken - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Afbakken

Door: Robbert

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

14 September 2014 | Verenigde Staten, Kingman

Na een warme stop in Barstow/ Calico zijn we ondertussen aan het afbakken in Kingman. Temperaturen lopen op tot 40 graden en meer. Dat betekent vooral 's ochtends of in de namiddag iets doen en niet te veel bewegen. Even terug naar Barstow, een leuke stop! Zwembad om af te koelen en 's avonds een 50's diner gedaan bij Peggy Sue. Het restaurant is helemaal in de stijl van de jaren 50, een shop er bij en je kunt er heerlijke ijsjes eten. De dag erna zijn we naar Kingman gereden, maar eerst gestopt in Calico. Een leuk "spookstadje" waar ze vroeger zilver wonnen. Nu is het meer een soort themaparkje waar alles in de bekende western stijl is teruggebracht. Erg leuk om te zien, maar uiteraard niet zo echt als Bodie. Amerikaanse show, maar dat hoort er natuurlijk allemaal bij.
Via Las Vegas (flitsbezoekje) naar Kingman gereden. Hier zijn we vandaag op de Mohave County Fair geweest. Geweldig! Echt Amerikaans met alles er op en er aan. Helaas wederom veel te warm natuurlijk, dus uiteindelijk moesten we wel terug naar de airco om Finn te kunnen laten slapen. De boef blijft namelijk maar doorgaan, maar slaapt niet in de kinderwagen. Resultaat… oververmoeid en overstuur op een gegeven moment. Nu ligt de draak lekker koel in zijn bedje te dromen over wat hij vandaag allemaal heeft gedaan en gezien. Koeien, kalkoenen, grote pompoenen, dizzy dragons, geiten, Rednecks southern pit BBQ, BMX stunt team enz enz. Mohave County fair is echt een leuk festival. Mensen doen allerlei wedstrijden en krijgen prijzen voor de lekkerste taart, mooiste plant, tekening en ook een wedstrijd voor foto's. Misschien volgend jaar eens meedoen. Ik hou wel van die gekke feesten met al die mensen. Geweldig om te zien hoe ze er voor gaan en de prijs willen winnen voor de mooiste kalkoen van Mohave county. Wie weet smaakt hij volgend jaar het beste bij de categorie eten….

• 14 September 2014 - 08:24

Elly:

Jullie zien wel veel leuke en mooie dingen. Hebben lekker weer ( soms misschien iets te warm) en wat een leuke foto's. Finn die heeft zo veel plezier, geweldig om te zien. Geniet maar lekker ! Veel plezier.

• 14 September 2014 - 11:50

Cor En Gerda:

Volgens ons genieten jullie, ondanks de hitte, volop. Het spat in ieder geval van de foto's af! Finn vindt het vast en zeker superleuk en jullie niet minder....! Geniet er maar van, werken kan altijd nog (sorry..
    ;-)....). Groetjes!

• 15 September 2014 - 09:28

Lia Oonincx:

Hallo vakantie gangers ,wat een mooie foto's.Het is wel genieten daar maar jullie leven wel in het verleden zo te zien.En de kleine Finn die geniet op zijn manier.Leuk hoor.....Nog veel plezier .Liefs ma.