Pitstop - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Pitstop - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Pitstop

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

08 April 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanochtend vroeg naar Sepang International Circuit vertrokken met trein en bus. Toen we daar aankwamen was de eerste vrje training net begonnen. Wat een geweld zeg! Oordoppen in want anders horen we morgen niks meer. We konden vandaag overal gaan zitten dus we zijn gelijk naar de hoofdtribune gelopen. Ik dacht dat je op een enorme afstand zou zitten van de baan maar je zit recht tegenover de pitstaat op een meter of 50. Dus echt eerste rang! ik wilde natuurlijk naar de pitbox van McLaren en Robbert naar die van RedBull maar gelukkig lagen die vlak naast elkaar. Echt super hoor. Jenson Button en Lewis Hamilton gezien, oefenen van de pitstops, Liuzzi die terug moest lopen door de pitstraat en heul veul lawaai. Daarna gegeten en alle winkeltjes bekeken. Je kunt hier alles kopen wat met F1 te maken heeft. Petronas (de lokale Shell) heeft een hele stand met allemaal ontzettend gave Mercedes auto's. Nog maar even sparen...Na de lunch weer een training dus nog meer zweten, groene ijsthee drinken, foto's maken (Robbert heeft echt hele mooie foto's gemaakt die naar mijn idee zo in een tijdschrift kunnen!), zien dat je toch al wel verbrand bent en elkaar 1,5 uur niet meer kunnen verstaan. Om 5.45u was er ook nog een bezoek aan de pitstraat mogelijk maar Robbert wilde daar eerst niet op wachten. Ik natuurlijk mijn beste argumentatie in de strijd gegooid (soms is een studie rechten ook prive wel handig...) en hem overgehaald. Nou, en blij dat we waren. Dat was echt het hoogtepunt van de dag. Je kon langs alle pitboxen lopen waar aan de F1 auto's werd gesleuteld (op nog geen meter afstand), handtekeningen verzamelen, op de foto met marshalls, de baan fotograferen, vragen stellen etcetera. Toen we terugliepen naar de uitgang van het circuit ging de zon net onder en scheen een oranje gloed over de baan...soms is het leven perfect (totdat we erachter kwamen dat de bus finished was...ach, dan maar een taxi...kost hier ook niks...). Deze dag ga ik nooit meer vergeten, volgens mij heb ik het hier nog over als ik 80 ben!!!

• 08 April 2011 - 17:44

Ma:

Annemiek, ik ben echt jaloers op jullie.
    Voor mijn verjaardag graag een week-end F1 in plaats van DTM race's.
    Dan wil ik wel weer in de tent slapen.

• 08 April 2011 - 21:20

Ma:

heb de foto gezien op twitter
    Wel heel erg stoer Annemiek alleen nu nog een paraplu

• 09 April 2011 - 08:05

Stasia En Carel:

Hoi Robbert en Annemiek,

We zitten jullie te volgen vanuit Spanje, Tarragona. Zitten 1e rang op een camping aan het strand. Ons perceel grenst aan het strand, zo'n 10 meter van de zee en we gaan ervan uit dat er hier geen tsunami zal zijn. Zijn benieuwd naar Bali en de eilanden, want daar gaat ws onze volgende reis heen. In Valencia heb ik veel mooie foto's gemaakt van de schitterende scheppingen van Calatrava, een leuke oefening voor de fotocursus. Geniet van jullie reis, doen wij ook. Heel warm hier en alle dagen zon.

groetjes Carel en Stasia

• 10 April 2011 - 18:49

Pa En Ma Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek,
    We waren echt van plan om iedere dag jullie avonturen te volgen. Helaas is ons dit niet gelukt door de drukke werkzaamheden rondom huis.
    's avonds waren we te moe om te kijken en te reageren. iedere dag zetten we zelfs acht kannen koffie; dat was een hele drukte. (tot acht uur 's avonds toe). We kunnen onderhand een koffie shop beginnen!
    We hebben van avond dus heel wat moeten bijlezen om er achter te komen wat jullie hebben meegemaakt.
    Dat is heel wat volgens de enthousiaste verslagen. Het lijkt ons heel bijzonder om de hectiek bij een formule-I wedstrijd van dichtbij mee te maken.
    Prachtige foto trouwens Annemiek!
    Vanaf nu proberen we jullie weer ieder dag te volgen. We zijn benieuwd naar de verslagen van jullie verblijf op Bali.
    Heel veel plezier gewenst en geniet er maar van.
    Groeten pa en ma

• 11 April 2011 - 08:48

Minke:

Dat klinkt weer super!!! En er staan ook al mooie kiekjes bij.
    Nederland is ook niet verkeerd op dit moment, maar goed zou toch graag ruilen.
    Geniet!

• 11 April 2011 - 11:06

Oma:

Hallo zo als ik kan lezen gaat het weer goed daar Genieten jullie maar
    hoor als jullie terug zijn komen jullie wel weer langs ik wens jullie nog veel plezier Oma hulst