Eten, eten en nog eens eten - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Eten, eten en nog eens eten - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Eten, eten en nog eens eten

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

12 April 2011 | Indonesië, Ubud

Geweldig, de F1 race was erg leuk om te zien en waarschijnlijk ook interessanter dan op tv. Veel inhaalacties en veel geweld. Annemiek was ook op haar plek in de pitstraat (vrijdag) met de marshals en haar glitters en glamour... Natuurlijk moesten we dan ook s' avonds eten in de Star Hill Gallery, de place to be voor de jetset, dure artikelen, spiegeltjes en kraaltjes. Het eksternest van Kuala Lumpur, overal glimmertjes ;-) Maar wel heel mooi natuurlijk en lekker gegeten bij de Thai.

Om Annemiek weer even met haar beide beentjes op de grond te krijgen, zijn we de dag erna gewoon tussen de kakkerlakken gaan bbq-en in Chinatown. Eten in Azie kan 24 uur per dag en ik ben gek op al die stalletjes met vreemd eten. Daar zaten we dan. Op te lage rode plastic stoeltjes, neon reclames van de winkeltjes om je heen, gasflessen met leidingen overal en de kakkerlakken die soms heel hard voorbij renden. Soms iets te dicht bij voor Annemiek en hup de voetjes van de vloer, maar oh wat was het lekker eten. Al zou de voedsel en waren autoriteit, brandweer, gemeente en weet ik veel wie allemaal deze tent nooooiiit toestaan. Nou, biertje er bij een betere afsluiting van ons bezoekje aan Maleisie kon dit niet zijn. Soms is het zo simpel.

En nu... We zitten in Ubud, Bali. We zijn hier nog nooit geweest, maar de eerste indrukken zijn erg goed. We hebben goed geslapen en gaan het eens verkennen. Minke, Metha, we zitten uiteraard aan de Monkey forest road en inderdaad het eten is hier prima ;-) Tijd voor ontbijt, straks een flinke wandeling maken naar de rijstvelden en nog wat aapjes kijken. Groetjes iedereen!! Ohja, sinds gisteren zijn we miljonair geworden... Ieder 1.000.000 rupia gepint...

• 12 April 2011 - 05:28

Ma:

Kijken jullie maar uit met dat eten straks moeten jullie bijbetalen in het vliegtuig wegens overgewicht!!
    veel plezier op Bali

• 12 April 2011 - 06:50

Gerda En Cor:

Hoi Annemiek en Robert! Leuke verhalen uit Kuala Lumpur!! Dat was dus genieten voor jullie allebei.....en dan nu Bali. Veel plezier daar!
    Groetjes van Cor en Gerda.

• 13 April 2011 - 18:26

Pa En Ma Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek,

Zo te lezen komen jullie buikjes niets te kort; dat wordt insnoeren voor de terugreis! Het lijkt ons alleen niet leuk om samen met kakkerlakken te eten.
    Eindelijk in Bali! We zijn benieuwd naar jullie ervaringen daar; we zullen volgen wat jullie daar allemaal meemaken.

veel groeten van
    pa en ma

• 15 April 2011 - 08:24

Metha:

ik wordt hier JALOERS van!!! Eetsmakelijk en genietse. Ben benieuwd naar jullie verdere ervaringen daar.