Oh oh Gili - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Oh oh Gili - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Oh oh Gili

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

16 April 2011 | Indonesië, Batavia

Nou, we zijn in Bali aangekomen hoor. Of eigenlijk zitten we nu alweer in Lombok...Eerst een paar dagen doorgebracht in Ubud. Een hippiestadje tussen de rijstvelden waar je zo een paar dagen, weken of jaren kunt doorbrengen. Lekker gewandeld, kookcursus gedaan (dus alle lekkere dingen die we hier nu eten kunnen we straks ook thuis maken), Balinese dans gezien en heel, heel lekker gegeten. Na drie dagen moesten we onze lieve homestay familie alweer verlaten en zijn we via de rijsterrassen, tempels en koffieplantages richting Kintamani gegaan om de Batur vulkaan te beklimmen.

Volgens ons hebben de mensen daar iets teveel zwaveldampen binnen gekregen want dat is een vage boel daar zeg. Net alsof je ineens in een ander land bent. Onze lakeside cottage bleek ook iets minder romatisch dan verwacht: zwembad was finished, het interieur oud en zelfs een beetje vies en het restaurant met sushi was met de laatste uitbarsting in een lavabed verdwenen ofzo. Dus dan maar om 4 uur in de ochtend je bed uit om de vulkaan te bestieren...jemig wat een tocht. Robbert en ik hebben gelijk besloten om na de vakantie toch echt het sporten weer op te pakken want zelfs de hippies op flipflops haalden ons in...

En nu zitten we dus in Lombok op de Gili eilanden (Gili trawagan). Woehoe, dit is echt het paradijs. Het feesteiland van Lombok met witte stranden, azuurblauwe zee, hippe barretjes met eindeloze happy hours, full moon parties met kampvuur op het strand (morgenavond!), duik en surfscholen en hele vriendelijke mensen die ons nu al kennen (hee mister Robbert...). We zeggen natuurlijk niks over de regenbui die nu naar beneden dondert.
Ik denk dat we de boot terug naar Bali gaan missen en hier over een jaar of tien weer wakker worden...

• 16 April 2011 - 09:28

Ma:

Gaat lekker daar met al dat eten, als je thuis bent lekker koken en wij komen het dan wel opeten.
    grt. ma

• 16 April 2011 - 17:49

Rietje V.d.Biggelaar:

Robbert en Annemiek, geweldig dat bijna alles wat jullie zien, beleven en eten fantastisch is. Ik snap heel goed dat deze geweldige ervaring niet lang genoeg kan duren. Geniet er nog met volle teugen van! Groetjes, Rietje

• 17 April 2011 - 17:49

Pa En Ma Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek,

We zijn benieuwd naar het het niveau
    van jullie Balinese kookkunsten. Misschien maken we er kennis mee als jullie weer thuis zijn. Lombok biedt
    alles zo te lezen: alle cliches van een romantische vakantie.
    Geniet er van en tot het volgende verslag.
    Groeten van pa en ma

• 17 April 2011 - 21:02

Gerda En Cor:

Hoi Annemiek en Robbert! Klinkt goed.....mooie omgeving en heerlijk eten. En ach......dat sporten, wat zullen wij daar nu over zeggen! Geniet er maar van daar, maar...wel terugkomen hoor!
    Groetjes van Cor en Gerda.

• 19 April 2011 - 06:55

Minke:

Het is hier nu ochtend maar ik krijg gewoon trek van jullie eetverhalen. Die vulkaan is inderdaad een beetje mysterieus, wij zijn er zelfs verdwaald haha. Wel een eitje gegeten op de top? Heerlijk Gili kan me voorstellen dat jullie daar wel willen blijven........

• 20 April 2011 - 08:19

Jeanne:

Hoi robbert en annemiek,

Ben benieuwd of jullie nog wel terugkomen. Zou de rechtenstudie maar laten voor wat het is en lekker blijven genieten. Maar ja, als het een gewoonte wordt is het ook niet meer leuk.
    Alvast een goede terugreis.

Groetjes Jeanne

• 21 April 2011 - 02:24

Robbert:

Helaas, internet werkt niet goed hier. Verhaaltje komt als we in Singapore zijn