Belachelijk! - Reisverslag uit Xi'an, China van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Belachelijk! - Reisverslag uit Xi'an, China van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Belachelijk!

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

28 September 2006 | China, Xi'an

Belachelijk, morgen gaan we naar het vliegveld zodat we de laatste vakantiedagen in Shanghai kunnen doorbrengen. We begonnen precies 4 weken geleden in Moskou, fantastisch, maar nu is Shanghai al aan de beurt. We willen nog niet weg hoor, China is zo gezellig en leuk. Een echte aanrader! Rusland is ook erg leuk, maar de mensen wat minder, Mongolie is prachtig maar erg primitief. Alle landen zijn erg anders en dat maakt de reis toch wel heel interessant.

We vonden het overigens erg leuk om al jullie reacties te lezen. Het is erg grappig om van iedereen zo wat te horen.

Xi'an, wel veel regen en dat is jammer, want onze bruine kleur spoelt wat weg. Het terracottaleger is echt heel erg mooi! Dat doet niet onder voor de muur, geweldig gewoon. Ik heb hele mooie foto's kunnen maken met behulp van mijn statief (chinese makelij). Verder zijn we nog naar een hotspring en een pagode geweest, dan is de dag wel weer gevuld.

Vandaag begon de dag droog, jawel!! Na wat uitslapen hebben we de stad bekeken en de laatste mode ingeslagen. De prijzen zijn hier erg vriendelijk en de maatjes passen mij wel. Annemiek is soms een beetje sip, want de chinese meisjes zijn wel erg klein en dun. De maatjes voor Annemiek vallen in de wat grotere klasse....hehehe.... Ok, ik moet hier ook XL hebben, dus voel me wel een grote jongen, eindelijk!

Annemiek is trouwens helemaal weg van de Chinese tuinen hier. Nog beter dan de Intratuin hoor (pa en ma, Elly; eigenlijk zouden jullie ook mee moeten kunnen). Dus weer wat ideetjes opgedaan. Nu lekker slapen en morgen vroeg op...

• 28 September 2006 - 13:53

Ma:

Wat een mooie bonsai's zie ik op de foto!
    Ze hebben daar natuurlijk ook hele mooie schalen voor die boompjes.
    Hebben ze daar niet bonsai gereedschap tegen een kleine prijs hier is dat wel te krijgen maar erg duur.
    Kan wel een paar kniptangetjes gebruiken of iets dergelijks.
    Moet er toch maar eens naar toe gaan.
    Ik hoop wel dat de formule 1 door gaat dat zou een mooie afsluiter zijn.
    Geniet lekker
    groetjes Ma

• 28 September 2006 - 17:45

Robert/lia Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek,
    De laatste vakantieweek alweer! Jammer dat het bijna voorbij is. Maar ik zou toch maar van de laatste uurtjes in China genieten. Gaan jullie op eigen gelegenheid Sjanghai verkennen of hebben jullie een gids?
    Zou het nog lukken met de kaarten voor de Formule 1?
    Wij hopen van wel; het zou geweldig zijn voor jullie. Hier is alles goed;ook Fabe en Koosje hebben het naar hun zin.
    Verandert de Japanse tuin nu in een Chinese tuin? We zijn benieuwd naar het resultaat; binnenkort komen we eens kijken.
    Robbert en Annemiek, geniet nog van de resterende dagen; veel plezier.
    Veel groeten pa en ma Oonincx

• 29 September 2006 - 06:25

Martin:

Hallo,

Ha, ha, ha, ha, toevallig dacht ik er vanochtend op weg naar het werk aan of die chineesjes en "mongolen" echt zo klein waren dat jij je ook groot voelde. Vraag is hiermee beantwoord.

Mooi hoor dat terracotta leger. Ik ben nu al benieuwd naar je foto's en je verhalen, maar in Nederland hebben jullie ook nog een aantal dagen om lekker te acclimatiseren.

Zo het is weer bijna weekend. Hier gaat alles goed. Zoals altijd op vrijdag is de gang redelijk leeg en dus lekker rustig.

Hé geniet nog even van de laatste dagen en we zien elkaar binnenkort.

GRoetlssssssss Martin

• 29 September 2006 - 09:00

Vivian:

Hallo!! Geniet lekker nog van de laatste vakantiedagen in China. En Annemiek, volgende week staat de gebruikelijke vrijdag-lunch weer gepland (zullen we dan naar de Chinees gaan..haha..)
    Groet, Vivian

• 30 September 2006 - 11:52

Michael:

Gefeliciteerd Robbie en Annemiek! Op een vulkaan een aanzoek... daar kun je allerlei leuke grapjes over maken, maar dat komt wel in het lied voor jullie trouwfeestje....
    Overigens zag ik dat van een paar van die poppetjes de hoofden eraf waren: ik ga er daarmee vanuit dat we een leuk souvenir tegemoed kunnen zien???
    Veel plezier nog de laatste dagen!

• 30 September 2006 - 13:43

Erik En Britt:

Hoi!
    Mooie foto's en leuk om jullie reis zo'n beetje te volgen...
    Jammer dat de tijd zo snel gaat, he. De laatste week al weer, geniet ervan en voor straks een goede terugreis
    groetjes,
    Erik en Britt