Snuisterijen - Reisverslag uit Peking, China van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Snuisterijen - Reisverslag uit Peking, China van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Snuisterijen

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

26 September 2006 | China, Peking

Oei, we zijn inmiddels al aan de laatste week begonnen. Dat gaat snel! De afgelopen dagen hebben we veel plezier gehad in Beijing. Echt een leuke stad. Zondag hebben we de muur beklommen. Waar we precies geweest zijn dat weten we niet; daarom heet de tour waarschijnlijk ook de "secret wall". Na een flinke klim hebben we een paar kilometer op een ongerestaureerd deel van de muur gelopen. Erg leuk en geen andere toeristen te zien...

Helaas moesten we gisteren alweer Beijing verlaten. We hadden liever nog wat meer tijd gehad. Er is zoveel te doen. Gisteren hebben we nog een bliksembezoek afgelegd aan de tempel van de hemel, de Lama tempel en de "parelmarkt". Vooral dat laatste was heel leuk. Er is veel meer te koop dan parels en dat weet je snel genoeg. Iedereen wil zijn spulletjes aan je verkopen en je moet goed afdingen. Een vijfde van de gevraagde prijs betalen is waarschijnlijk nog teveel...ach, we hebben ons best gedaan en inmiddels een tas, North face jas, fietsbel, chinese eetstokjes, vingerhoedjes (ma!), zonnebrillen etc gekocht. Gelukkig kunnen we hier in Xian en Shanghai nog meer van die troep krijgen. We komen dus helemaal hip met nep Gucci, Louis Vuiton etc. terug...

Vanochtend zijn we met de nachttrein aangekomen in Xian. Ging lekker snel, dit treintraject is maar kort vergeleken bij wat we al gedaan hebben. Morgen naar het terracottaleger en donderdag een dagje relaxen. En dan hebben we nog maar een paar dagen in Shanghai...(waarschijnlijk wordt de formule 1 niks want die is uitverkocht...snif).

• 26 September 2006 - 15:25

Ma:

Het zal toch niet waar zijn dat je niet naar de formule 1 kan!
    Ze staan misschien wel voor het circuit met kaartjes misschien iets duurder maar dat geeft toch niet als je er maar naar toe kan.
    Op de formule 1 website hier in nederland staat inderdaad uitverkocht maar dat zijn alleen de kaarten die je hier al koopt.
    Dus blijven hopen dat het lukt.Ik zal duimen voor jullie.
    groetjes

• 26 September 2006 - 19:08

Robert/lia Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek,
    Jammer dat de laatste vakantieweek is ingegaan. Nog even genieten en dan weer terug naar...
    Wat een mooie foto's.(smaakte het Annemiek?)We vonden het weer leuk om een berichtje van jullie te lezen.
    Viel de wandeling op de muur mee?(wat een mooi vergezicht!)
    Ons ma vindt het heeeel leuk dat jullie in China vingerhoedjes hebben kunnen kopen.
    Het is te hopen dat jullie nog kaartjes kunnen bemachtigen voor de formule 1 race. Dat zou wel een hele belevenis zijn.
    Wij wensen jullie nog heel veel vakantieplezier in Xian en Sjanghai.
    Veel groeten van Koosje, Fabe en pa en ma Oonincx

• 27 September 2006 - 19:23

Paul En Robert:

He mensjes,
    Echt helemaal super al jullie ervaringen (en van het aanzoek :)) We verheugen ons al op het feestje volgend jaar, haha... Geniet er nog van die laatste paar daagjes!! Groetjes, Paul en Robert

• 28 September 2006 - 07:03

Martin:

Hoi Robert en Annemiek,

Erg vervelend dat jullie alweer in de laatste week zitten. Jammer van die formule 1, maar wie weet wat je nog kunt bemachtigen.

De chinese muur ziet er op de foto's al overweldigend uit, laat staan als je er overheen loopt. Ik krijg spontaan zin om ook weer eens een lange reis te maken. China lijkt me ontzettend de moeite waard. voor zover ik het o.b.v. de foto's kan beoordelen lijkt dit me wel het mooiste. Ik ben benieuwd naar je live verhalen.

Geniet nog maar even en dan zie ik je binnenkort weer bij het "harde" leven.

GRoetjes Martin