ping tjong hai - Reisverslag uit Beijing, China van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu ping tjong hai - Reisverslag uit Beijing, China van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

ping tjong hai

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

23 September 2006 | China, Beijing

Zo, de trans-mongolie treinreis is afgerond, we zijn in Beijing aangekomen. De hele reis van Moskou naar hier was ongeveer 8000 kilometer geloof ik. Maar goed, Het laatste stuk ging door de woestijn. Bij de grens had de trein een paar verkeerde banden en daarom werd alles opgekrikt, wieltjes er van onder... kleinere chinese wieltjes terug en zo konden we vanaf de mongoolse grens weer verder. Dat was erg grappig om te zien.

Beijing is een echte wereldstad en heerlijk om te zijn na die primitieve steppe met dat verschrikkelijke eten. Nu eten we ons buikje vol, kopen van alles (het is hier goedkoop) en voelen ons erg relaxed. Het is 30 graden, maar niet benauwd ofzo.

De eerste avond hebben we ons te goed gedaan aan peking eend... uh, de hoofden waren overigens niet zo'n succes. Daarna zijn we de karaokebar ingegaan met 6 andere Nederlanders. Veel lachen, zingen en drinken was het resultaat. Gelukkig kunnen jullie het niet zien of erger... horen ...

Het plein van de hemelse vrede is erg groot net als de verboden stad. Het keizerlijke paleis in Bangkok is wel mooier, maar Beijing is toch veel leuker.

Morgen naar de muur, we hebben het onderweg al gezien. Het wordt een flinke wandeltocht dus we gaan op tijd slapen.

welterusten!

• 23 September 2006 - 16:10

Ma:

Leuk verslag weer en natuurlijk ook aan de telefoon.
    Het is gewoon niet te bevatten dat jullie dat allemaal zien.
    Ben ook benieuwd naar de foto's en filmpjes.
    veel plezier en koop maar veel leuke dingen dan heb je altijd nog een beetje de sfeer in jullie huis van deze reis.
    knuffel van ons

• 23 September 2006 - 19:43

Robert/lia Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek,
    Eindelijk in Beijing, wat een mooie reis moeten jullie gehad hebben! Het lijkt ons wel fijn om weer een beetje in de "bewoonde"wereld te zijn. Was het eten nou echt zo slecht in Mongolie? Eet de buikjes nu maar rond!
    Wij zijn wel benieuwd hoe het op de muur is. Laat er eens wat foto's van zien (als het kan natuurlijk). We genieten iedere keer weer van het fotoboek. De "ja-foto" was prachtig; we gaan hem uitprinten.( eerst nog even een kleurenvulling gaan halen- elke week moetik een zwarte of een kleurenvulling kopen, dan weten jullie wel hoe vaak ik print).
    Wij hopen snel weer iets te horen/of te lezen.
    Veel groeten, pa en ma Oonincx

• 25 September 2006 - 18:59

Frank Van Hooft:

Robberte en Annamiek hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwplannen. Ik heb een paar jaar terug nog gewed met Robbert omdat ik dacht dat hij je eerder ten huwelijk zou vragen. Is het uiteindelijk toch van gekomen. Het zijn mooie verhalen en foto's die ik tot nu toe heb gezien. Heel veel plezier bij het vevolg van de reis en succes op de chinese muur.

Groeten,

Frank