De laatste loodjes... - Reisverslag uit Shanghai, China van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu De laatste loodjes... - Reisverslag uit Shanghai, China van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes...

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

02 Oktober 2006 | China, Shanghai

Oei, het viel niet mee om in deze geweldige wereldstad een internetbar te vinden. Uiteindelijk zijn we in de bibliotheek van Shanghai beland. Ons verblijf in Shanghai begon een beetje vreemd. We gingen naar het hotel wat op onze voucher stond en toen zeiden ze daar dat onze reservering gecancelled was (pardon, wat zegt u?). Was er ineens een ander hotel voor ons geboekt...beetje vreemd. Op zich is ons hotel nu ook wel prima, het is alleen een beetje ver van alle bezienswaardigheden. Dus iedere dag proppen we ons met 1.000.000 andere kleine chineesjes in de metro om naar het centrum te gaan. Dat is op zich ook wel een belevenis hoor...

Voor de rest is Shanghai 1 groot winkelparadijs. Naast het rondslenteren in Department stores is er niet zoveel te doen...dat is wel jammer. We hadden ons verblijf natuurlijk ook een beetje afgestemd op de formule 1 maar daar wilde ineens half China ook naartoe...we hebben het nog geprobeerd maar alles was helaas uitverkocht. Dan volgend jaar maar naar Maleisie ofzo...

Vandaag is onze laatste "echte" vakantiedag. Morgen in het vliegtuig en dan nog een paar dagen uitrusten thuis. Vrijdagmiddag zit ik (Annemiek) alweer op het werk maar ik zal zeker zorgen dat ik de vrijdagmiddaglunch niet mis (en nee, ik hoef niet naar de Chinees hoor...).

• 02 Oktober 2006 - 18:48

Lia/robert Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek,

Wat jammer dat het er al weer bijna opzit. De weken zijn - denken we - voorbij gevlogen. Wij hopen dat de laatste loodjes niet te zwaar wegen voor jullie! Zonde dat je voor de Formule 1 geen kaartjes meer kon krijgen. Misschien volgend jaar in Maleisie.
    Nog iets moois kunnen kopen in Sjanghai?
    Jullie zullen na de vakantie niet in een zwart gat vallen. Er valt vanaf nu een hoop te regelen ( een bruiloft enzo...) We wachten af; we vinden het wel leuk!
    We wensen jullie een goede reis terug.
    Veel groeten van pa en ma Oonincx en een poot van Fabe en Koosje.
    Tot drie oktober.

• 04 Oktober 2006 - 10:02

Anita & Anne:

Hoi hoi daar,
    Jammer dat het alweer zo snel voorbij is het zal een vakantie zijn geweest.
    Zit net met ons ma jullie site te bekijken.
    Goeie reis terug en kijk of er geen chineesje in je rugzak zit!