Gaucho fiesta - Reisverslag uit San Antonio de Areco, Argentinië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Gaucho fiesta - Reisverslag uit San Antonio de Areco, Argentinië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Gaucho fiesta

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

07 Februari 2009 | Argentinië, San Antonio de Areco

Na een paar dagen Buenos Aires zijn we nu in het paradijs terechtgekomen. We zitten in San Antonio de Areco in estancia La Cinacina. La Cinacina is een ranch waar paarden gefokt worden en een deel van het enorme grondgebied is in gebruik als ‘hotel’. En niet zomaar eentje. De kamers lijken allemaal uit een woontijdschrift te komen. Houten interieur, wit linnengoed en moderne badkamers. In een apart gebouwtje met rieten dak is de woonkamer met keuken waar het ontbijt geserveerd wordt en je overdag alles mag pakken wat je wilt. Vers geperst sinasappelsap, brood, fruit en... zelfgemaakte vruchtentaart! Hmmmm, echt geweldig.
Ook het dorpje is ontzettend mooi en heel gezellig. Het is hier zelfs zo gezellig dat we niet meer weg willen! Ons plan was om morgen weer verder te reizen maar we hebben zojuist ons buskaartje omgewisseld en gaan dinsdag pas weer terug naar Buenos Aires. Dan proberen we nog een overtocht te maken naar Uruguay voor 1 dag zodat we woensdag op tijd met het vliegtuig naar Ushuaia kunnen.
Vandaag hebben we trouwens paardgereden en dat was lachen. Vooral voor Robbert toen we in galop gingen...ahum, ik geloof dat hij nooit meer mee gaat paardrijden. Nou, ik vond dat hij het goed gedaan heeft! Misschien ga ik de komende dagen nog een keer mee met de gauchos en dan gaat Robbert het stadje in om te fotograferen. Iedereen blij!
Vanavond is het hier trouwens Carnaval. We zijn heel benieuwd hoe dat is. Er wordt met water gegooid dus dat wordt nog wat. Alaafffff!
Binnenkort weer een nieuw bericht. Iedereen trouwens bedankt voor de leuke reacties. Fijn om van jullie te horen!

• 07 Februari 2009 - 20:26

• 08 Februari 2009 - 10:49

Robert/lia Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek
    Wat een mooie omgeving!
    Jullie zullen het wel naar je zin hebben daar. Het ziet er allemaal prachtig uit.Ging het een beetje met paardrijden, Robbert? Misschien nog wat oefenen met de gauchos. Nog een fijn verblijf daar op de ranch en tot gauw.
    Veel groeten,pa en ma oonincx.
    p.s. Waarom kan ik de andere foto's niet meer
    zien;zijn ze 'verdwenen'?

• 08 Februari 2009 - 21:11

Robbert:

even voor de duidelijkheid... de vorige foto's kun je niet terug zien. We maken bij elk bericht wel een selectie van 10 foto's die een beetje een beeld geven, vandaar
    grt,
    Robbert

• 09 Februari 2009 - 06:45

Frank:

Hallo Robbert en Annemiek. Het ziet er inderdaad schitterend uit. Mooie foto's en Robbert dan kun jij de volgende keer toch weer mee paardrijden?
    Heel veel reisplezier.
    Frank van Hooft

• 09 Februari 2009 - 21:22

Gerrit:

Robbert en Annemiek, leuk dat jullie paardrijden komt goed uit voor de volgende BRW Survival ben je alvast geoefend. Ik begrijp dat het daar beter is als hier, hier regent en stormt het is ook best gezellig. joepie.
    wij denken aan jullie met carnaval de groeten en veel plezier.

Gerrit ( en de overige gezellige van Preventie)

• 10 Februari 2009 - 11:02

Henk Smit:

vergeet niet af en toe ook wat te reizen en te genieten, naast het maken van een reisverslag.....groet van een steeds jaloersere oud/ex/collega Henk

• 10 Februari 2009 - 18:34

Saskia S:

Mooie foto's. Ik krijg al zin om ook op vakantie te gaan.
    Geniet er maar lekker van.

• 11 Februari 2009 - 07:33

Hans Koning:

Hoi Robbert en Annemiek, jullie boffen toch maar. Het klinkt allemaal geweldig en het mooiste deel van de reis hebben jullie nog voor de boeg. Geniet er maar van, want hier is het weer nog niet al te best geweest.
    Groet uit de Parel van het Zuiden.

• 11 Februari 2009 - 11:36

Marianne Jet Vivian:

Hallo vakantiegangers,

Leuk joh we komen er ook aan! geintje maar we zouden het best willen natuurlijk. prachtige foto's vooral vogeltje is erg interresant. De biefstukken smaken wel zo te horen! Fijne vakantie en we blijven jullie volgen.

• 11 Februari 2009 - 14:23

Marco:

Nou ik zie wel weer waar dat zwarte geld aan op gaat....;) Jammer hoor dat alle leuke dingen weer zo uitgebreid vastgelegd moeten worden en dat wij hier met grijze lucht aan het werk zijn ;) Hee ziet er super uit hoor!

• 13 Februari 2009 - 08:48

Britt:

Ha Vakantiegangers!
    Jullie zijn al weer even weg...ziet er goed uit allemaal! Leuk om zo op de hoogte te blijven...
    Wij zijn net weer terug (en aan het werk) nou, is wel even tegenvallen!
    Geniet ervan
    groetjes,