Mooi - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Mooi - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Mooi

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

14 Februari 2009 | Argentinië, Ushuaia

Erg mooi!

Zo, samengevat: we hebben carnaval gevierd, Uruguay bezocht, zijn in Ushuaia aangekomen, een trekking gedaan en een gletsjer beklommen (7 uur), het nationale park bezocht (cooling down van 3 uur) en niet te vergeten, genoten van de geweldige omgeving hier...

En voor onze mede-reislustige vrienden en collega’s:
Mooi, het is hier gewoon heel erg mooi en we zijn echt onder de indruk van dit land. Ondertussen zijn we na kort bezoekje aan Uruguay (waar het noodweer even losbarste...) in Ushuaia aangekomen. Het is hier een heel andere wereld dan bij de Gauchos. We zitten in Patagonie!! Dus muts en handschoenen uit de tas en niet meer op ons luie gat zitten. Hier is het weer sporten. Onze benen en knietjes zijn dan ook nu een beetje aan het protesteren. Het luie zweet is er uit!!

Gisteren hebben we een enorme tocht van 7 uur gemaakt naar een gletsjer. Samen met onze Argentijnse berggids hebben we dus even wat calorieen verbrandt. De tocht was geweldig, ook hier is het weer een schitterende omgeving. Aan het Beagle Channel, het einde van de wereld.

Vandaag hebben we het nationale park “Tierra del fuego” bezocht. Weer een wandeling, ditmaal wat korter. De natuur is hier overweldigend, het weer onvoorspelbaar... Dan een beetje regen, maar over het algemeen droog met zo nu en dan een zonnetje. Het allerlaatste postkantoor voordat de oneindige zee naar Antarctica begint, hebben we bezocht, van de man kregen we een fles bier mee! Dus, die ga ik (Robbert) nu eens even lekker opdrinken en daarna val ik wel in een diepe slaap. Maar morgen weer wakker worden, want dan is het inschepen voor onze 4-daagse boottocht naar Punta Arenas, op naar de pinguins en zeeleeuwen!!

• 14 Februari 2009 - 17:07

Ma Nijs:

Super !!!
    Dacht al dat jullie het weer druk hadden want de webcam bleef uit.
    kopen jullie nu ook een huis daar net als maxima en willem alexander aan de voet van de Andes?
    groetjes Ma nijs

• 14 Februari 2009 - 22:24

Robert/lia Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek,
    We zijn weer blij met jullie verslag. Zo te lezen hebben jullie weer heel wat meegemaakt!
    Jullie hebben de wandelschoenen wel nodig gehad! Wat een prachtige foto's . Hoe was het om op een gletscher te staan? We zijn benieuwd naar de belevenissen van de boottocht. Hier is alles goed.
    Veel groeten en goede reis,
    pa en ma Oonincx

• 15 Februari 2009 - 07:31

Ceriel:

Hmzzz, ik denk dat ik jullie site maar ga boycotten! Ik word er alleen maar jaloers van ;-).

Klinkt allemaal erg goed. Volgens mij hebben jullie nog geen moment spijt van gehad van deze keuze!

Have fun verder!

Greetzzz,
    Ceriel

• 16 Februari 2009 - 10:09

Maurice:

Nou ziet er allemaal mooi uit. het ziet er naar uit dat jullie je goed vermaken.. :-)
    veel plezier verder.

• 16 Februari 2009 - 11:52

Kitty Tak:

Prachtige foto's van jullie tocht naar de gletsjer! Al weer een beetje uitgerust?
    Trouwens Robbert over dat paardrijden willen we het nog een keertje hebben!!!!!!
    Nog veel plezier.
    Groetjes Kitty en Yvonne

• 16 Februari 2009 - 21:23

Fons:

Robbert,
    Nou Nou dat zijn nog eens vakantie's, ziet er goed uit zeg.
    Probeer ook nog maar een beetje uit te rusten want het eerste optreden staat gepland op 13 juni a.s.
    Gr. second nog wat.

• 17 Februari 2009 - 06:05

Cristel Sijbers:

Hallo, Wat een geweldige foto's. Heel veel plezier en genieten, maar dat lijkt me overbodig om te zeggen.

• 17 Februari 2009 - 20:41

Robbert:

Ahah, paardrijden... geweldig! We zijn in Chili aangekomen, dus een verhaaltje volgt nog. Fons.. optreden.. hahaha, ik ben benieuwd!!

• 18 Februari 2009 - 08:20

Yvonne & Ceriel:

Omdat wij vinden dat je wel een beetje op de hoogte moet blijven wat er zoal tijdens de koffie wordt besproken, hierbij een aantal steekwoorden een verslag zou te lang worden). Verzin er zelf maar een leuk verhaal bij.
    Hond, droogtrommel, carnaval, vis, kooi, Story en gouden kettingen.

Kun je hier wat mee?

Chili zie ik! Kom maar op met de verhalen :)!

• 18 Februari 2009 - 08:20

Yvonne & Ceriel:

Hond, droogtrommel, carnaval, vis, kooi, Story en gouden kettingen.

Kun je hier wat mee?

Chili zie ik! Kom maar op met de verhalen :)!

• 20 Februari 2009 - 11:50

Ans :

Helemaal te gek wat jullie allemaal meemaken en zien. Ik ben wel een beetje jaloers. Maar wie weet kom ik daar ooit ook nog wel. Blijven hopen zeggen ze altijd.
    Tot de volgende keer.

Gr