Saai - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Saai - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Saai

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

27 Februari 2009 | Argentinië, El Calafate

Goed, het is mijn beurt weer om een verhaaltje te maken ((Robbert). Dat het hier mooi is, dat weten jullie ondertussen al, dat wordt saai en de foto’s spreken voor zich. Dus de samenvatting van afgelopen dagen en dan wat mindere dingen, want het is niet alleen maar ‘Glitter en Glamour’, voor de liefhebbers zullen we maar zeggen, want het is best veel hoor;

Samengevat;
Puerto Natales bezocht, het schitterende (ja Minke) Torres del Paine gezien, inclusief weer enkele pittige wandelingen. Daarna enkele dagen in El Chaltén (Argentinie) doorgebracht en wandelingen gemaakt in het natuurpark Los Glaciares. Vandaag zitten we in El Calafate, we hebben de terrasjes gevonden en Perito Moreno (Gletsjer) bezocht. Volgende stop, Bariloche...zie foto’s voor een indruk van de afgelopen dagen.

Goed, de mindere dingen voor de die-hard lezers...
1. Paardrijden
Laat ik beginnen met het paardrijden,want blijkbaar spreekt dat onze lezers toch aan... Paardrijden is op zich best leuk hoor, maar dan moet je paard wel luisteren. Zo hadden we paarden in Puerto Natales die liever rechtstreeks naar de stal gingen ipv een blokje om, we kregen ze niet in het rechte pad. Na wat gevloek van de plaatselijke Gaucho, lukte het dan toch. Annemiek en ik stonden voor aap, inclusief het enorm belachelijke helmpje!! Het zag er niet uit en de hele rit had ik problemen met dat paard, kwam soms geen beweging in. Trouwens, ik had twee enorme blaren overgehouden aan het paard in San Antonio, want ik kon met mijn beentjes niet goed bij de ijzeren beugels die daardoor lekker over mijn wreven schuurden...auw...Paard was ook enorm groot en in gallop kon ik mij nog maar net vasthouden en vlogen we over de pampas, terwijl ik alle kanten opvloog en op dat paard probeerde te zitten...oei oei oei. Dus twee keer paard rijden is genoeg, gooi ze maar op de BBQ wat mij betreft... of ze moeten luisteren!!

2. Stinken
Uh, de was... tja soms moet je gewoon je onderbroek wat langer aan dan 1 dag...We hebben voor ongeveer 1,5 week kleding bij, maar daar doen we heel zuinig mee, dus soms stinken we volgens mij wel een beetje, maar ach, dat doen al die backpackers. We hebben 2 dagen geleden eindelijk weer een berg stinkende kleren laten wassen.

3. Rotte Knieen
Goed ik stop met de knieen, want anders wordt dit veel te lang. Onze knieen waren overbelast in Ushuaia. Vooral Annemiek heeft even serieus problemen gehad en de doktor op de boot (tijdens cruise) heeft nog wat geholpen. Tja, in de natuurparken wil je natuurlijk wel wat hikings doen en goede knieen is dan wel een vereiste. Gelukkig is alles goed gekomen, maar het was even schrikken. De wonderpillen en bandage hebben hun werk gedaan. We lopen weer hikings van meer dan 7 uur als het moet.

Goed, daar laat ik het bij, heb ik het nog niet gehad over luidruchtige, vervelende Israeliers en Amerikanen, hebberige bejaarden, verbrande hersenpan (ik), nog maar 2,5 week vakantie, dik worden, noodweer in Uruguay, mini hotelkamertjes (zelfs voor ons), cheques inleveren na tig banken te hebben bezocht waar het niet kon...e.d.

Wat een leven...

• 28 Februari 2009 - 06:43

Ma Nijs:

Ja, maar jullie kiezen er zelf voor en de vervelende dingen wegen niet op tegen de mooie en goede ervaringen.Dus Annemiek gaat polo spelen en jij kijk toe met een hapje en een drankje en maakt er foto´s van.
    Doei

• 28 Februari 2009 - 10:46

Kriste:

Minder leuke dingen maak je inderdaad ook mee... maar als je erop terug kijkt, is dat ook weer een mooie herinnering! Geniet er verder maar van!
    x Kriste

• 28 Februari 2009 - 13:33

Robbert:

Haha, het zijn allemaal luxeproblemen hoor!

• 28 Februari 2009 - 18:30

Oma:

Robbert en Annemiek
    Ik krijg gewoon medelijden met jullie ha ha ha Maar gaan jullie gewoon verder met vacantie vieren hoor aan alles went veelliefs van mij oma uit hulst daaaag

• 28 Februari 2009 - 18:58

Robert/lia Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek
    Wat een prachtige foto"s! Indrukwekkende natuur! We vonden het leuk om met jullie te msn'en;op deze manier contact te houden en jullie te zien op ons scherm dat is voor ons iets nieuws.
    Uit je verslag te lezen:
    vakantievieren valt niet
    altijd mee: vergelijk het met goede tijden slechte tijden.
    Geniet nog van jullie vakantie; veel groeten van
    pa en ma Oonincx

• 01 Maart 2009 - 08:12

Britt:

Ha Robbert en Annemiek,
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen! Ziet er allemaal prachtig uit, lijkt me schitterend om lekker te hiken daar...
    En dan het paardrijden...zou brandweer te paard iets voor Robbert zijn?
    Nou, nog lekker genieten daar, succes met de knieen
    groetjes,
    Britt

• 03 Maart 2009 - 07:56

Marco:

Echt geen medelijden! nou ja minder prettig voor Annemiek dan.....heh heh Ziet er goed uit maatje. Heb nog een opdracht voor je als je thuis komt.....maken van een omslag ;)

• 03 Maart 2009 - 16:15

Stasia En Carel:

Prachtige foto's. Zouden graag alles in het echt willen zien. Tja Robbert,je kunt niet alles hebben! Paarden zijn bijna net zo onbestuurbaar als dromedarissen.Hebben net nog geen medelijden met jullie. Geniet nog van het laatste deel van de reis en wij verwachten een uitgebreid fotoverslag. groetjes Carel en Stasia

• 04 Maart 2009 - 21:07

Nienke En De Rest:

Hoi allebei!
    Eindelijk dan eens juliie site bezocht(schaam..) Misschien omdat wij nu zelf ook in de vakantiestemming zijn. Van vrijdag op zaterdag vertrekken we voor een weekje naar Oostenrijk. Geen paarden en lange hike toestanden. Gewoon lekker ordinair skien en vieze borreltjes drinken. Marit heeft er ook heel veel zin in en Lukas hobbelt vrolijk mee. Hier is alles prima, op wat werkstress na... Maar ja, what's new? Marit vond de foto's met de pinguins geweldig...
    Nu ja..wij (lex zit naast me en kijkt met een half oog mee) wensen jullie nog een hele fijne en voorspoedige reis en zijn heel erg benieuwd naar al jullie verhalen en foto's bij thuiskomst!! Dikke kussen van ons 4 en tot snel. (wij vinden eigenlijk dat jullie nu wel lang genoeg weg zijn...hihihi)

xx

• 05 Maart 2009 - 05:21

Marco "the Shadow":

Fijn dat het goed met jullie gaat! In Breda gaat het muzikaal wat minder, we hebben het geprobeerd zonder drummer maar we missen toch iets. Kom verdorie rap terug om een pilsje pakken en om weer te spelen. Groetjes aan Annemiek!!