Sleetje rijden, wijntje drinken - Reisverslag uit Talca, Chili van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Sleetje rijden, wijntje drinken - Reisverslag uit Talca, Chili van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

11 Maart 2009 | Chili, Talca

Sleetje rijden, wijntje drinken

We gaan noordwaards richting Santiago, met de bus, het gaat zo eenvoudig. Noordwaards betekent warmer (30+). Ja, noordwaarts en warmer, zo gaat dat aan de andere kant van de evenaar. Zo draait het water in de gootsteen en wc met de klok mee en de zon staat om 12 uur.... in het noorden. Toch vreemd soms hoor, lopen we eigenlijk ook nog eens op ons kop, Vandaar dat de wijn ons soms wat snel lacherig maakt, of zal het toch de hoeveelheid zijn...

Goed, we hebben Pucon al weer achter ons gelaten. Een geweldig stadje aan de voet van een vulkaan (2800m). Die hebben we beklommen en onze conditie is gewoon echt goed als we onszelf vergelijken met de andere “expeditieleden”. We hebben al aardig wat wandelingen in de benen en dat merk je toch wel. Dus lekker fit kwamen we na een paar uur boven. Schitterende uitzichten, bijbehorende zwaveldampen en een mooie krater. En wat dacht je van de afdaling, gewoon een heel stuk met een sleetje, want op de vulkaan ligt ook nog eens sneeuw. Het was aardig steil, maar wat een lol, no fear!!! Het stadje ligt ook aan een meer. Dus hebben we ook nog een dag lekker op het strand gelegen, beetje zwemmen, boekje lezen, Ja als je jaloers wil worden..je kan het krijgen hoor :)

Nu zitten we in Talca, midden in het wijngebied van Chili. Het is een grappig stadje en het weer is wederom geweldig. Zojuist hebben we een wijntour gedaan, de nodige uitleg gekregen en wijn geproefd. Erg interessant allemaal. Maar morgen vertrekken we naar Vina del Mar, om onze laatste week te beginnen in een luxe hotel met zwembad...zullen ze ook cocktails hebben?? Jullie horen het wel!!!

• 11 Maart 2009 - 06:05

Arne:

Gaaaf!!!!!!
    Kan niet wachten op alle foto's en zo. Vooral de uitzichten zijn prachtig!
    Ik zie dat het je is gelukt om een 'springfoto'te maken?! Leuk man!
    Hang lekker achterover nog een en tot gauw!
    arne

• 11 Maart 2009 - 06:15

Gerda:

Hallo Annemiek en Robbert, prachtige verhalen heb ik over jullie vakantie kunnen lezen. Geweldig hoor! Ik ben ook erg benieuwd naar nog meer verhalen, Annemiek! Nu niet zo lang meer genieten in het buitenland, maar straks in je nieuwe job!
    Leuke (laatste) dagen toegewenst! Tot binnenkort! Groeten uit Breda van Gerda.

• 11 Maart 2009 - 06:19

Gerrit:

He feestneuzen, breng voor mij een flesje mee van het 2e vat rechts, kunnen wij ook genieten.

Leuke pinguin !!

• 11 Maart 2009 - 07:38

Ma Nijs:

Jullie houden zomer en wintervakantie tegelijk. Ziet er weer erg mooi uit.
    Geniet van de laatste week.
    Ma Nijs

• 11 Maart 2009 - 08:40

Esmee:

Zo, nu wordt het echt tijd dat jullie naar huis komen! Steeds worden we weer lekker gemaakt met al die geweldige verhalen van jullie en wij zitten hier maar achter ons bureautje met de regen tegen de ramen....
    Nee hoor, geniet er nog van het laatste weekje en ik ben erg benieuwd naar de foto's!!

• 11 Maart 2009 - 20:14

Robert/lia Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek,
    Weer een fascinerend verslag; we zijn er blij mee. Een vulkaan beklimmen: het houdt niet op! Iedere keer weer bijzondere ervaringen: om jaloers op te worden!
    Warm en koud liggen dicht bij elkaar: zo in de sneeuw en zo 30 graden
    (boven nul).
    Geniet de laatste week nog van de vakantie-inspanningen.
    Veel groeten,
    pa en ma oonincx

• 13 Maart 2009 - 11:09

Oma:

hallo Robbert en Annemiek wat een reis jullie beleven wat hoor ik heb zo een idee dat beiden aangekomen zijn maar geniet nog maar veel liefs daaaaaaag oma hulst

• 13 Maart 2009 - 16:22

Ilka:

Dat wijnproeven klinkt goed! Geniet van jullie laatste week!