Moskou is geweldig! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Moskou is geweldig! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Moskou is geweldig!

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

01 September 2006 | Rusland, Moskou

Nou, we zijn donderdagmiddag aangekomen in Moskou. Het was een hele rit van het vliegveld naar het hotel want we zaten midden in de spits! Gelukkig is het hotel mega...ontzettend groot, mooi en sjiek (Ukraina hotel). Het lijkt alsof we in een jaren 30 film zitten. 's Avonds wordt er piano gespeeld in de enorme lobby met kroonluchters en hoge plafonds.

Vandaag hebben we de stad bekeken. Het Kremlin, het Rode plein, GUM (heel groot warenhuis, natuurlijk leuk voor Annemiek), verschillende metrostations (die een bezienswaardigheid op zich zijn), kerken met gouden koepels etc. Nu zitten we uit te puffen in het internetcafe want we hebben geloof ik 8 uur achter elkaar gelopen.

Morgen gaan we naar het Pushkin museum (schilderkunst) en een paar kloosters bezoeken. O ja, morgen is er ook feest in de stad omdat Moskou 859 jaar bestaat! We zijn erg benieuwd.

Binnenkort typen we weer een berichtje. Tot dan!
groetjes Robbert en Annemiek

• 01 September 2006 - 16:37

Robbert Nijs:

Extra bericht voor Michael. Gas is uit, geen brand en de konijnen zijn op vakantie in Huijbergen.

Bericht voor Dennis: Dit is het mekka voor de Motor Rebusclub, ongelofelijk alfabet hebben die gasten, maar het is een leuk spel om het te ontcijferen!!

• 01 September 2006 - 21:58

Elly:

Waar Russisch feest is daar is Wodka!
    Maar niet te veel hoor!
    Hier is het lekker rustig Pa en Esther zijn naar Assen en komen zondagavond pas terug.
    Kaart voor Pa is vandaag aangekomen, krijgt hem dinsdag.
    grt en veel plezier
    Ma

• 02 September 2006 - 08:46

Arjan:

Heya, super he Mocaba? er zitten achter het GUM wel erg leuke restaurantjes, waar je goed kunt eten!!
    Have fun!!! Ik doe iedereen wel de groeten in woerden!

Arjan

• 02 September 2006 - 09:59

Robert/lia Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek,

Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin in Moskou. Fabe en Koosje hebben het erg naar hun zin hier. Veel plezier nog in het feestelijke Moskou.

Groeten,
    Robert/Lia

• 02 September 2006 - 11:37

Agnes Scheidema:

Wauw Annemiek je ben al een paar dagen weg en je al heel wat ondernomen.
    Ik ben best een beetje jaloers op je dat je zo leuke en geweldige wereldreis gaat maken.
    Maar hoe is het weer in Moskou? Is het daar al koud of hetzelfde. En heb je nog iets over kunstschaatsen daar gezien. Want het zijn de russen die zo goed kunstschaatsen. Maar wat vind jij van het voorstel om op Donderdagavond te gaan kunstschaatsen(lessen).Ik heb dit met Jos ook al over de mail gehad. Groetje Agnes
    agnesscheidema@planet.nl