Tjoekejoek - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Tjoekejoek - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Tjoekejoek

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

07 September 2006 | Rusland, Irkutsk

Wat leuk om al die reacties te lezen, echt erg grappig! Maar goed, we zijn in Irkutsk. Het blijft grappig, Je reist 5200 km, 4 dagen in de trein, 5 tijdzones verder en dan staan er op het station twee giechelende meisjes met je naam op een bordje en brengen je naar het hotel. We zijn er dus, onze evenwichtsorganen zitten overigens nog in de trein. We zitten dus een beetje wiebelend achter de computer. De trein was echt fantastisch, veel mensen ontmoet, feestjes gehad, mooie uitzichten, machtige treinen en vervallen industrie, bossen landschappen en vanochtend... sneeuw...oeps, best fris hoor!

We moesten trouwens wel een keer in de rijdende trein springen en we moesten snachts met 3 andere Nederlanders snel over het station rennen om in onze eigen coupe te komen, maar goed. Nu zijn we klaar voor het Baikal meer, dat gaan we morgen met 2 oostduitse drinkbroeders bekijken. Het zijn onze vrolijke buren uit de trein die ook in dit hotel zitten.

Goed, jullie liggen nu te slapen, we lopen zeven uur op jullie voor!! Even wat foto's downloaden en dan gaan we ons opfrissen en eens de stad bekijken.

• 07 September 2006 - 01:33

Robbert Nijs:

De foto's komen nog... mijn camera maakt ze te groot om te downloaden...hehe

• 07 September 2006 - 05:49

Elly:

Gisteren samen met Pepijn de DVD van Floortje bekeken dus ik kan precies alles volgen.
    Pepijn zat aandachtig te kijken of hij Ome Rob en Tante Annemiek in de trein voorbij zag komen.
    Hij vond het een geweldige lange trein en dat je er in kan lopen en slapen dat snapte hij nog niet zo.
    Veel plezier bij het Baikal meer en volgens Floortje is de vis heel erg lekker.
    Dus lekker smullen!
    groetjes Ma

• 07 September 2006 - 12:45

Alex, Nienke, Marit En Lukas:

Hoi Robbert en Annemiek!
    Wij kijken af en toe even op jullie site om te lezen hoe het jullie gaat. Leuk om jullie verhalen te lezen. Hier gaat alles goed. Lukas doet het prima en is een lief en rustig ventje. Marit is nog steeds apetrots op haar broertje. Wij wensen jullie veel plezier en tot op de site!!
    Groetjes uit Etten-Leur.

• 07 September 2006 - 19:37

Lia/robert Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek,

Zo te lezen hebben jullie een avontuurlijke treinreis achter de rug.
    Veel plezier gehad? Goed kunnen eten, slapen en drinken? Hebben jullie aanpassingsproblemen gehad door de verschillende tijdzones?
    Nog speciale plannen in Irkutsk? Hier is alles goed! Het is leuk om alles zo te volgen; wij wachten weer op een volgend bericht.
    Groetjes van de hele familie.
    pa en ma, Koosje en Fabe

• 08 September 2006 - 13:42

Marion:

Vivian en ik vroegen ons vanmiddag af of je een beetje hygiënische wasbeurten in de trein hebt gehad ofdat je bij de eerste de beste wasbeurt een pondje lichter was geworden omdat je je toen echt fatoenlijk kon wassen. Afijn, zo te lezen hebben jullie het prima naar de zin. Geniet ervan. Dat gaan wij dadelijk vanuit het werk ook doen. De weersvooruitzichten zijn nl. prima.

Groetjes

Marion

• 08 September 2006 - 13:54

Judy:

Hé Robbert! Zit ik hier mooi op vrijdagmiddag in de kazerne aan de pp presentatie van de kvt te werken voor de mensen in de regio terwijl jullie een beetje de wereld aan het ontdekken zijn! Alles ok hier, we gaan de -jou bekende- kvt bestuurlijk vast laten stellen. Dus dat gaat goed!
    Ik wens jullie alle plezier en mooie beelden toe!

• 08 September 2006 - 14:50

Agnes Scheidema:

Wauw Annemiek al sneeuw in Irtrutsk. Ligt er ook al ijs op de wateren om te kunnen schaatsen. Ik ben afgelopen Dinsdagmiddag even met mijn moeder nieuwe en goeie kunstschaatsen wezen kopen in Turnhout en heb gelijk een souvinier voor je mee gebracht.(de beschermers voor je schaatsen)Heb je nog zin om in November naar Stars on Ice te gaan want dan probeer ik kaartjes te regelen.

Groetjes Agnes

• 15 September 2006 - 12:58

Judith:

Nu het uizicht vanuit de koffer heb ik nu wel gehad laat mij nu maar het echte zien. Jongens wat ben ik jaloers op jullie wat hebben jullie een gave reis zeg. Ik weet nu al dat ik jullie ga volgen totdat je weer thuis ben (wel voorzichtig doen he)
    En net doen of dat ik er toch lekker bij bij (heb een groot inbeeldingsvermogen) Nu goede reis verder en blijf leuk schrijven.
    Groetjes, Judith en Sophia