Koud warm koud en weer warm..... - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Koud warm koud en weer warm..... - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Koud warm koud en weer warm.....

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

11 September 2006 | Mongolië, Ulaanbaatar

Zo, daar zijn we dan weer, in de volgende stad. De laatste dag in Irkutsk was toch nog erg mooi. Leuke dingen gezien en.... 25 graden.. en dat na het ijs en sneeuw bij aankomst. Maar goed, de trein was weer ijskoud, belachelijk koud eigenlijk. Annemiek verstopt onder de dekens en ik had zelfs een eigen gertent gemaakt op mijn bed, want ook ik had het koud. Nu in Ulaan Baatar, terug 25 of zelfs meer graden. Deze week blijft het 27 graden en 's nachts misschien vorst.

De treinreis was niet te beschrijven mooi. Ongelofelijk mooi langs het meer en daarna de bergen en heuvels, we hebben het gefilmd, waanzinnig. Je moet trouwens wel oppassen en niet teveel drinken voordat je de grens overgaat bij Rusland en Mongolie. We hebben namelijk in totaal 7 uur moeten wachten en de wc's in de trein zijn dan dicht (oeps). Gelukkig was alles goed met onze paspoorten...Bij China schijnt het nog erger te worden (soms meer dan 10 uur) omdat dan ook het onderstel van de trein gewisseld wordt (!). Ben benieuwd...

Ulaan Baatar is echt een sovjetstad. Veel industrie, flats en smog. Morgen naar het nationaal park Terelj. De rest volgt woensdag. Dan zijn we weer terug in deze stad.

• 11 September 2006 - 05:08

Robbert:

Judy, hier vindt je geen KVT, ik blijf hier!! Trouwens, bestuur hebben ze hier ook niet geloof ik...

• 11 September 2006 - 07:14

Elly:

Na al die regen is het hier nu ook ineens prachtig weer.
    straks komt Pepijn en dan kan hij weer de foto's gaan bekijken en zeker die vanuit de trein zal hij wel heel mooi vinden.
    Verder gaat hier alles ook goed.
    Maak maar veel mooie foto's van het natuurpark dan kunnen wij ook weer mee genieren.
    doei Ma

• 11 September 2006 - 07:58

Clemens (vanuit Lhasa):

Nou, de groeten daar en als robbert nog "iets" wil weten over Peking dan hoor ik het wel. Tip voor hem, huur fietsen en cross daarmee door de stad. Echt geweldig. En als ie electronica wil kopen, ga niet naar een groot warenhuis, maar koop het in kleine winkeltjes in het oude centrum.

• 11 September 2006 - 14:49

Debby:

Ook hier is het eindelijk warm. Leuk die foto's alsof we een heeeel klein beetje mee op reis zijn op weg naar China!
    Veel plz in het NP!

• 11 September 2006 - 19:04

Lia/robert Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek,

Wat een treinreeis hebben jullie achter de rug! Het is wel avontuurlijk zo te lezen. Maar 7 uur zonder toilet, dat lijkt me een ramp. Wat een mooie foto van Annemiek- zo ver weg en toch dichtbij! De foto's van de treinreis zijn trouwens ook schitterend; wat een prachtig landschap. Geen wonder dat jullie zo genieten.
    Veel plzier in het nationaal park. Wie weet wat jullie nog te zien krijgen. Groetjes vanuit een warm Huijbergen (25 graden) Ook Koosje en Fabe hebben zich uitstekend vermaakt in het zonnetje.
    pa en ma - tot ziens

• 12 September 2006 - 08:50

Vivian:

Hallo avonturiers!!! Hartstikke leuk om jullie belevenissen mee te maken....we vinden wel dat jullie een superspannende reis maken. We zijn erg benieuwd naar (het sanitair van)China..hihi..We blijven de reis via de site volgen en wensen jullie veel plezier. En jullie horen nog van ons. Groetjes, Marijke, Caroline en Vivian (en de rest!!)

• 12 September 2006 - 10:16

Marco:

Toch nog je paspoort terug gekregen bij de grens??? hmmm ik zal wel effe bellen met die chinezen. maareh het gaat lekker hè, ik krijg steeds zin om ook op pad te gaan als ik zit te lezen! Oh ja er mogen best wat foto's van de OMGEVING opgezet worden hoor robbert.......

• 12 September 2006 - 21:03

Elly:

Je Pa heeft een andere auto moeten kopen want de koekedoos is ingestort.
    Hij heeft een johnny-bak.
    Kijk maar even naar je Yahoo post.
    doei ma