Schildpadden tour - Reisverslag uit Mabul, Maleisië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Schildpadden tour - Reisverslag uit Mabul, Maleisië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Schildpadden tour

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

26 Juli 2010 | Maleisië, Mabul

Hoi, daar zijn we weer! Bedankt voor alle reacties (behalve Gerrit!!), erg leuk om het te lezen. Ach vooruit, Gerrit ook, het is ook niet makkelijk bij preventie he...laat je maar gaan hoor!

Kuala Lupur is echt een leuke stad zeg, erg gaaf, maar nu zitten we al weer op Borneo! Om precies te zijn op het eilandje Mabul. Het is echt een piep klein eilandje, je loopt het zo rond. Erg grappig natuurlijk. Naast een heel duur resort (waar wij overigens niet zitten) is er ook een uh... dorpje?

De mensen wonen namelijk in belachelijk kleine huisjes op palen, sommige wonen zelfs op een bootje en kijken dan uit op zo’n mega resort. Er zijn er zelfs die op zee wonen, zie je ineens huisjes staan, ver uit de kust. Wel handig als je niet van grasmaaien houdt... De eilandbewoners maken er overigens wel een bende van, een beetje afval opruimen zou niet verkeerd zijn. Dat wordt ze nu dan ook een beetje bijgeleerd, ik ben benieuwd.

Wij hebben in ieder geval hier een aantal duiken gedaan en dat was echt mooi. Vele schildpadden gezien, mooie vissen en een enorme Pharaoh Cuttlefish (even googlen). De Nederlandse naam ken ik niet. Inktvisjes, krokodillenvissen, pijlstaartroggen, noem het maar op, het zwemt allemaal rond. Haaien?? Vast, maar we hebben ze nog steeds niet gezien... We hebben wel wat foto’s gemaakt, maar aangezien ik een ^#%$^@ Olympus camera mee mocht nemen..nouja, leuk, blauwe foto’s, kijken of ik ze thuis nog wat kan pimpen....Nooit kopen dat merk, wat een prullespul!

Het is weer tijd om weer verder te reizen, de volgende stop baart mij (Robbert) een beetje zorgen. Het is bij een organisatie die Orang Oetans opvangt... Ik hoop dat ze Annemiek niet houden :)

Tot de volgende keer, dan krijgen jullie het broodje aap verhaal wel te horen...

• 26 Juli 2010 - 13:47

Esmee:

Hey,
    Mooi om te lezen dat jullie het duiken bij Mabul ook zo mooi vonden! Hebben jullie ook bij Sipadan gedoken? Jammer van de haaien....er zitten er daar juist zoveel.... Have fun bij de aapies! Misschien moet Annemiek zich juist zorgen gaan maken....

Groetjes Esmee

• 26 Juli 2010 - 14:26

Robert/lia Oonincx:

hallo robbert en annemiek,

Bedankt voor jullie boeiende verslagen en foto's; we krijgen steeds meer zin om die kant uit te komen. Helaas, we moeten voor konijnen zorgen!
    We kijken uit naar de volgende belevenissen.
    Voorzichtig met duiken..en tot ziens

pa en ma oonincx

• 26 Juli 2010 - 14:28

Gerrit (V):

Aloha, wat een mooie beelden van onderwater, ik ben er jaloers op, net in de oosterschelde geweest maar dat zier wel anders uit. Ben benieuwd naar de overige foto's, Have fun en Robbert het was maar een grapje, maar doe je wel voorzichtig bij de apies je weet nooit !!!!!

• 27 Juli 2010 - 18:05

Kriste:

Gras maaien? Daar hebben jullie toch konijnen voor?
    Jullie ervaringen zijn echt geweldig om te lezen. Geniet ze verder!
    Liefs Kriste

• 27 Juli 2010 - 20:31

Arjan :

Vette shit man, heerlijk om te lezen. Hier alles chil de buik wordt wat dikker en vakantie plannen worden gewijzigd geen trein reis naar Beijing. Wellicht even chillen op Hawaii En de 5DmkII bevalt zeker heel goed?
    Ciao!

• 27 Juli 2010 - 21:41

Steven&Gisel:

Hi R&A, leuk om jullie belevenissen te lezen..we zijn beetje jaloers! maar gelukkig hebben we hier ons geweldig straat BBQ gehad en prima uitzicht op een mooi huis. geniet ze, groetjes Steven, Gisel & Marlie

• 29 Juli 2010 - 17:06

Oma Klik:

hallo Robbert en Annemiek bedankt voor de mooie kaart met het fruit er op ik ging meteen een sinasappel eten nu genieten jullie maar fijn hoor heel veel liefs en komen jullie maar gezond terug maar dat zal wel na al dat lekkrs wat ze daar hebben groetjes oma