sporten en thee - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu sporten en thee - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

sporten en thee

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

19 Juli 2010 | Maleisië, Tanah Rata

Een bootje met 2x 200 pk heeft ons van het eiland gehaald en naar het vaste land gebracht. Belachelijk hard ging het, stuiterend over de Chineese Zee... en dat was nog niet alles. De taxichauffeur beschikte over een super snelle Toyota met 200 pk, dus.. dat moest even getoond worden, zo trots dat hij was. We waren op mijn (Robbert) verjaardag echt heel snel in Kota Bharu en konden we aan de taart!!! Ook dat is dus gelukt.

Na al de motorsport hebben we op deze dag 35 km gefietst (in 32 graden oid) naar diverse tempels. Onderweg was het vooral zwaaien naar de mensen, het is toch een bekijks, twee van die Nederlanders op de fiets. Heel mooi allemaal, en erg lachen. Ze vinden het maar wat.

Nu zitten we in Tanah Rata, in de Cameron Highlands. Hier is het aardbeien, thee en veel groenten. Alles van fruit en groente wordt hier verbouwd. Ze zijn gek van aardbeien, dus je kunt allerlei aardbeien dingen kopen... paraplu, hoedjes, sleutelhangers, slippers, t-shirts...ik word gek van die aarbeien, rood en stippen...Gelukkig hebben we net 5 uur... gelopen, ik heb geen aardbei gezien, maar voel me er nu wel eentje. Maar goed, het luie eiland-zweet is er nu wel uit.

Morgen gaan we een dagtripje maken in de omgeving. Thee plantages e.d. bekijken. Woensdag reizen we naar Kuala Lumpur. Daar gaan we de stad bekijken en onze vrienden ontmoeten, dan kunnen we samen de laatste 2,5 week Borneo verkennen.

groetjes!!!

• 19 Juli 2010 - 13:01

Gerrit Vermeer:

He vakantiegangers, alleerst eerst nog gefeliciteerd met je verjaardag maar het ziet er gezellig uit daar(jammer van de watervervuiling op de voorgrond)ben je al wezen duiken ????
    Mooie foto's joh, groetjes en denk zeker niet aan ons..........

• 20 Juli 2010 - 10:59

Jeroen :

hee Robbert en Annemiek,

zo dat ziet er allemaal erg aantrekkelijk uit! Overmorgen komen wij jullie kant op ! Ik zal een paar extra flessen aftersun in mijn tas knikkeren want die foto met Robbert's in de zon op dat luchtbedje belooft een komkommerkuurtje van een dag of 10...

We zien jullie vrijdag wel; kunnen we lekker een kopje zelfgeplukte thee met jullie drinken.

Zorgen jullie wel dat jullie een beetje uitgerust zijn; want zodra wij in Maleisie zijn is het natuurlijk afgelopen met die glitter en die glamour. Dan worden de klauwterkabouterschoenen weer aangetrokken en gaan we weer ouderwets afzien in de kakkerlakkengrot !

Veel plezier daar en veel sterkte met ons dadelijk.....

Jeroen

• 20 Juli 2010 - 11:20

Debby:

He Robbert en Annemiek,
    Wat een prachtige reisverhalen weer van jullie. Fijn om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben!
    Geniet van alle avonturen die jullie in Borneo nog gaan meemaken.
    groetjes
    Debby

• 20 Juli 2010 - 19:48

It;s Me Again:

Robbert..natuurlijk nog van harte met je 23e verjaardag!! Wij hebben hier een glaasje op je gedronken. Helaas geen romantische cocktails (hoewel we die wel hadden op de bruiloft van JP en Robert.. ;-))
    Geniet nog lekker en doe voorzichtig!!

x Nienke.

• 20 Juli 2010 - 20:47

Ilka:

Het klinkt allemaal weer geweldig!!! Heerlijk, ik wil wel ruilen.

• 20 Juli 2010 - 22:05

Robert/lia Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek,

Weer een mooi en jaloersmakend verslag met foto's. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Heb je een fijne verjaardag gehad Robbert?
    Veel groeten vanuit een warm Nederland (30 graden)

pa en ma Oonincx

• 21 Juli 2010 - 06:50

Arjan Bruinstroop:

Krijg ik een advertentie van waar ben jij.nu. over wat is het paradijs. Zie ik Dat kleine mannetje Robbert Nice Guy staan! WTF!

Geniet er van! Hoe bevalt de 5D?

Ciao!

Arjan

• 21 Juli 2010 - 15:41

Linda En Jack :

Hoi Robert en Annemiek,
    Wat leuk om te lezen! Jullie kennen ons niet maar ik krijg zo nu en dan mail van waarbenjij.nu en zij verwezen naar jullie site!
    Wij vertrekken zondag naar Maleisie en doen jullie reis precies in tegenovergestelde richting! Beginnen op borneo en eindigen op de eilandan Perhentian!
    Hebben jullie nog tips? Bijvoorbeeld een leuk hostel of chalet op de eilanden? of een goede excursie in de highlands (ik ben gek op aardbeien!).
    Veel plezier nog en wie weet zien we elkaar op Borneo!
    gr.Linda en Jack

• 21 Juli 2010 - 15:42

Linda En Jack:

Stom, moet ik er wel een e-mail adres bij vermelden natuurlijk:
    lindaopreis2004@hotmail.com
    gr.Jack en Linda

• 22 Juli 2010 - 19:11

Vivian :

Hoi Annemiek en Robbert, leuk om jullie reisverhalen te lezen en de prachtige foto's te bekijken. Het uitzicht is wel anders dan vanuit het Stadskantoor in Breda. Heel veel plezier! Geniet van alles. Groetjes, Vivian