Hop paardje hop... - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Hop paardje hop... - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Hop paardje hop...

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

13 September 2006 | Mongolië, Ulaanbaatar

Leuk hoor om al jullie reacties te lezen op onze website! Hopelijk genieten jullie een beetje van onze verhalen. We zijn inmiddels weer teruggekeerd in de hoofdstad van Mongolie. Na het platteland is dat weer even wennen hoor. Gisterenochtend werden we vroeg opgehaald om naar Terelj national park te gaan. Was wel luxe want we hadden een eigen chauffeur en een eigen gids. Eerst hebben we wat in het park rondgereden en rond het middaguur kwamen we bij onze slaapplaats: onze eigen gertent in een toeristen gerkamp. Ontzettend leuk! De omgeving daar is ook zo geweldig mooi. We hebben erg genoten.

Het toppunt van de dag was toch wel 3 uur paardrijden door het landschap. Echt genieten...Robbert en ik allebei op een klein Mongools paardje (we zullen straks de foto erop zetten). Toen we terug in het tentenkamp kwamen bleek dat er een hoop Nederlanders die we uit de trein kennen ook bij ons in het gerkamp zouden slapen. Was heel gezellig en zo werd het gisteren toch nog een beetje laat. Gelukkig hebben die gers ook een klein kacheltje wat de "huismeester" 's ochtends en 's avonds aansteekt. Anders was het wel heel koud geweest (ondanks dat het overdag heet is, vriest het hier al aardig 's nachts).

Terelj was echter maar een voorproefje op wat we de komende dagen gaan beleven. We vertrekken morgen op een vijfdaagse tocht door Centraal Mongolie met een jeep. Ook weer onze eigen chauffeur en gids mee. 's Avonds blijven we bij nomadenfamilies slapen. Wel leuk hoor maar we zijn erg benieuwd naar het eten (ahum). Denk dat we maar wat broodjes hier gaan inslaan.

We gaan zo boodschappen doen in het State Department Store. Geweldige winkel en supergoedkoop. Annemiek heeft al een North Face jas gescoord voor 40 euro!!! Volgende week maandag laten we jullie weer weten hoe het afgelopen is.

• 13 September 2006 - 07:19

Robbert:

Mongolie is volgens mij het mooiste land waar ik ben geweest.

Marco, de omgeving heb ik natuurlijk stiekum op de grote camera staan...

• 13 September 2006 - 09:53

Wencke:

He Robbert,

Je weet toch hoe gevaarlijk paardrijden is? ;-)
    Maar het doet me goed om te zien dat je in ieder geval hebt gekozen voor zo'n my little pony in plaats van zo'n groot gevaarlijk ding. Als je dat nou toch eens wilt proberen, mag je die van mij wel 1x lenen zo lang ik nog bij de chiropracter loop. ;-) Veel plezier nog!

• 13 September 2006 - 13:04

Debby:

Leuk die foto's..vooral die van de paardjes haha
    Veel plezier met jullie uitgebreide jeeptocht klinkt heel spannend hoor slapen bij nomaden.
    groetjes Debby

• 13 September 2006 - 15:18

Susan:

Soep met schaap. Deegbolletjes met schaap. Dit alles verwarmd met gedroogde schapenmest... Ik zal jullie maar niet vertellen dat we zo met wat collega's een heerlijk trappistje op de Grote Markt gaan drinken, met bitterballen of tapa's, 28 C...
    Geniet van het avontuur!

• 13 September 2006 - 19:29

Lia/robert Oonincx:

Hallo Robbert en Annemiek,
    Het bezoek aan het park is een hele belevenis geweest. Bovendien een eigen chauffeur en gids; toe maar wat wil je nog meer!
    We hebben de foto van de tent gezien. We vonden het zo mooi-jullie twee- dat we de foto meteen uitgeprint hebben: ook die van de paardenrit!
    Viel het lopen na afloop nog mee? Drie uur paardrijden is niet niks.
    We vinden het fijn dat jullie zo van de reis genieten en wij kunnen op deze manier meegenieten.
    Veel plezier op de vijfdaagse tocht en tot maandag.
    Groetjes van pa en ma oonincx en een knuffel van Fabe en Koosje.

• 14 September 2006 - 13:14

Clemens (uit Lhasa):

Wat je ook nog aan Robbert kunt doorgeven is dat een bezoek aan de verboden stad en de "temple of heaven" de moeite waard is. Verder ligt er een heel mooi park, beginnend met een B, ten noorden van de verboden stad. Vandaar uit heb je een prachtig uitzicht over Peking (als er een windje waait, want anders zie je nix door de smog).

• 15 September 2006 - 07:13

Marnix:

Haaai beide.. ik heb je sms gehad rob, dus we konden ff een bericchie zetten.. Ik ga eerste eens alles lezen.. In breda gaat alles goed, de post is gesorteerd ;-)

• 15 September 2006 - 10:32

Melissa:

Hoi Annemiek,
    Ik belde net je moeder om de afspraak te verzetten, en ik kreeg te horen dat je op reis was!Meteen de site bezocht natuurlijk, hartstikke leuk!!
    Veel plezier nog, en tot snel!
    Groetjes, Melissa en Dorine
    Schoonheidsinstituut Peau d' Or

• 16 September 2006 - 09:29

Arjan:

Heya Robbert, wel makkelijk een klein paardje kan je mee lopen!! Wellicht kan je met Wencke samen in een klasje !!! Haha, maar ben ook wel benieuwd naar je omgeving foto's!!!
    spreek je snel!

• 17 September 2006 - 18:12

Dennis & Karin:

Klinkt allemaal erg indrukwekkend! Vooral die gertent ziet er knus en gezellig uit. Misschien moeten we volgend jaar ook maar die kant opgaan........hoewel 7 uur zonder wc.... Hoop dat de Chinese(n) (wc's) in de afgelopen jaren wel verbeterd zijn (.....dit zou bijna een opgave voor de motorrebusclub kunnen zijn).

Wij zijn druk met werk, OvD-stage (maar nu in A'dam), studie (psychologie & Spaans) en leuke dingen doen. Helaas past het weer weer bij de tijd van het jaar, oftewel het was vandaag een stuk kouder.

Nog heel veel plezier! Geniet ook een beetje voor ons.

• 18 September 2006 - 12:25

Esther Pepijn En Arrezina:

hallo,

eindelijk is het me ook gelukt om jullie site is te bekijken.leuk hoor.het word weer een ervaring rijker.nou geniet ze nog en tot de volgende keer.

groetjes je (schoon)zus jullie neefje en jullie nichtjexxxx

• 18 September 2006 - 12:32

Pepijn:

leuke fotos hoor tante annemiek en ome rob.neem je mooie kados mee voor me.dikke kus xxx

• 18 September 2006 - 18:59

Maurice:

Hoi, leuk om te lezen dat jullie plezier in deze reis hebben.
    succes verder.

• 27 September 2006 - 13:34

Judith Hameetman:

Namens Sophia en Mij harstikke leuk en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Ik ga hem thuis ook vertellen hoe het moet misschien kan hij nog wat tips van jullie gebruiken en Robbert dat is toch shit he als je denkt dat je naar F1 gaat en je gaat niet ik had me nog zo verheugd dat ik je op tv zou zien, maar goed in China hebben ze ook tv dus dan maar via beeldscherm. Ik ben natuurlijk nog steeds vreselijk jaloers maar daar kom ik niet vanaf. Ik zie de foto's wel een keer.Groetjes Sophia en Juudje.