Nog steeds een beetje Nederland - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu Nog steeds een beetje Nederland - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Robbert en Annemiek Nijs - WaarBenJij.nu

Nog steeds een beetje Nederland

Door: Robbert en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Annemiek

08 Juli 2010 | Maleisië, Malakka

Onze eerste week zit er alweer bijna op. De tijd vliegt maar we hebben al een hele hoop avonturen meegemaakt. Zoals: sate eten op straat in Singapore, shoppen, de grens oversteken naar Maleisie (waarbij de douane ons uitbundig feliciteerde met de overwinning van het NL elftal), fietsen in de palmolieplantages van Melaka, oude Nederlandse nederzetting bezoeken etc. Melaka is vroeger in Nederlandse handen geweest dus je hebt hier een Stadhuys, Nederlandse grafstenen en oude Nederlandse gouverneurswoningen. Er staat zelfs een molentje op het centrale plein! Zo zijn we toch nog een beetje thuis. En iedereen is hier vol van de finale NL-Spanje. Nu maar hopen dat we iets kunnen zien want morgen gaan we richting Taman Negara (oerwoud) dus ben benieuwd of ze daar ook kabel tv hebben...

Maar goed, alles gaat prima hier. Hoewel niet alles natuurlijk glitter en glamour is. Het is hier bloedheet, ik (Annemiek) was bijna een tas met allemaal nieuwe Esprit kleding kwijt, mijn net nieuwe softshell jasje in de bus laten liggen (excuus om weer een goednieuw adidas vestje te kopen!), Robbert toch iets meer betaald voor zijn nieuwe fullframe camera dan gedacht (stomme wisselkoers, maar nog steeds een mooie camera hoor) en petje kwijt...ach, geen rampen dus hoor. En nu lachen we er alweer om.

Hoe is het daar in NL?
Ook bloedheet lezen we...op naar zondag...wij gaan heel hard juichen...samen met de apen!

• 08 Juli 2010 - 19:49

Marnix De Meester:

haaaaaiii
    hier in NL is het code geel, dus weer erg heet 30-35 graden komende dagen... dus onweer zeg maar... @robbert... ik hoop dat je nog steeds wel een goede deal hebt gemaakt voor je camera!! anders belde je voor niets naar NL ;-)

Maareeehhh als jullie tussen de apen zitten dan neem ik aan geen voetbal.. das wel erg schandalig hoor ;-) moet je wel zien als echte nederlanders... kan je geen ambassade zoeken?! een maatje van me zit in Iran en gaat daar op de ambassade voetbal kijken LOL ;-) ideetje?

Maar goed het gaat dus lekker met de reis... leuk om het te volgen.. geniet ervan en tot snel maar weer

marnix

• 08 Juli 2010 - 19:52

Marnix De Meester:

ow ja ik vergeet wat...

rob... full frame camera? ik ga naar de foto pagina en lees:

"Er zijn nog geen foto's geplaatst."

beetje jammer ;-)

• 09 Juli 2010 - 05:59

Minke:

Klinkt weer goed allemaal. Gaaf dat je een nieuwe camera hebt Robbert, ook al was het dan misschien niet een hele goede deal. Ah warmte, wij weten er hier alles van. Waar zit je liever hier in een rood gebouw tussen 4 muren zonder airco of in de rimboe tussen de apen.......ik zou het wel weten. Geniet er van!

• 09 Juli 2010 - 08:55

Nienke:

Hallo beide,

Goed om te lezen hoe het met jullie gaat.
    Hier in NL is het warm en zijn wij spullen aan het pakken om vanmiddag naar de bruiloft van JP af te reizen met de rest van de familie... Wij drinken voor jullie wel een roseetje en een biertje extra vanavond.. ;-)

Al in het oerwoud aangekomen? Snel op zoek naar kabelteleve...( jokkie 1!!)

Geniet ze!

Dikke x van
    Nokkie 3 2 nokkie kokkie 2

• 09 Juli 2010 - 09:34

Frank Ewals:

Hallo Annemiek en Robbert,

Fijn dat jullie genieten! Het is hier tropisch. Op deze vrijdagochtend zit ik alleen met de beide Henken, Carla en Natascha. Henk B. is druk met de finale van het WK. Er komen twee schermen. Een op het terrein van Breda Live en een op de Grote Markt. Het belooft een feest te worden! Ook ik ga feest vieren tussen de apen! Want wer worden natuurlijk wereldkampioen. En als het niet lukt vieren we ook feest.

Nog even en ik ga me hierop voorbereiden onder het genot van een biertje.

Groet,

Frank

• 09 Juli 2010 - 22:43

Gerda:

't Is inmiddels vrijdagnacht en nog steeds bloedheet hier in het Bredase!! Onze vakantie zit er weer op. 't Was zo warm dat we echt niets gedaan hebben......klussen doen we wel eens in de winter, denken we nu! Maandag weer werken, maar eerst naar de voetbalfinale kijken. Hopelijk vinden jullie nog ergens een kabeltv....HUP HOLLAND HUP!!
    En verder natuurlijk nog veel plezier daar in verweggistan!

Groetjes, Gerda.

• 10 Juli 2010 - 14:47

Robert/lia Oonincx:

Hallo Robbert/Annemiek,
    Gisteren zijn we naar het feest van Jean-Paul en Robert geweest. Het was een heel gezellig en uitbundig feest. (We hebben jullie wel gemist!)
    We hebben de nacht doorgebracht in het Theaterhotel; daar hebben we gezamenlijk gegeten voor we naar het feest gingen. Na het ontbijt zijn we weer naar
    Huijbergen gereden ( met Alexander en Nienke).
    Jullie vakantiereis verloopt ook voorspoedig,gelukkig!
    Wij wensen jullie een fijn en aangenaam verblijf (in het oerwoud?). Veel plezier;groeten van pa en ma Oonincx